Podíváme na náboj kola/buben abychom ověřili jeho použitelnost.
Pokud hledáte cenově dostupnou alternativu náboje pro motocykly Jawa, přinášíme detailní recenzi modelu za přibližně 1700 Kč. Zaměříme se na vzhled, kompatibilitu a funkční vlastnosti, abychom zjistili, zda jde o dobrou investici.
Jdeme na to:
Náboj vypadá celkově dobře, a to jak z hlediska designu, tak zpracování. Na první pohled působí solidně, nicméně při bližším zkoumání jsou na povrchu patrné drobné rýhy, které vznikly při opracování. Povrch působí hmatem trochu drsně, což ale na funkčnost to nemá žádný vliv.
Jedním z problémů, který okamžitě zjištujeme, je hrubá brzdová plocha. Tato nerovnost pravděpodobně způsobí rychlé opotřebení brzdových paken, než se plocha během používání srovná a vyhladí. To je důležitý faktor, který by mohl ovlivnit životnost brzdového systému.
Další problém se týká vnitřního osazení bubnu, které neodpovídá originálnímu rozměru. Osazení je totiž příliš malé, což v budoucnu způsobí obtíže při výměně ložisek, neboť nebude jednoduché je při výměně vyndat. Tento problém by se dal vyřešit soustružením vnitřku bubnu, což však zvyšuje náklady a časovou náročnost opravy.
Díry pro dráty jsou trochu více zahloubeny, ale to není problém, který by měl vliv na celkovou funkčnost náboje.
sedí a drží na místě, což je důležitý aspekt.
Tento náboj je kompatibilní s několika modely motocyklů, včetně ČZ 125, 175, 250, 350 a různými modely Jawa, jako je 250 Bizon nebo 350 Panelka. Výplet je zkoušen na ráfek 1,85x16 Mandap s dráty M4x119 a nyple M4/16, což je pro většinu uživatelů optimální volba.
Cena náboje je okolo 1700 Kč
Výrobek pochází z Číny.
I přes vcelku dobrý vzhled a příjemnou cenu, má i několik nedostatků. Bez předchozího stočení vnitřku na soustruhu bych se bál tento náboj použít. Pokud v budoucnu plánuji měnit ložiska, doporučuji upravit vnitřní otvor bubnu a zvětšit zahloubení. Pokud se s těmito drobnými problémy vypořádáte, může být tento náboj slušnou volbou pro různé motocyklové modely.
Pokud však preferujete snadnou údržbu a delší životnost, doporučujeme investovat do kvalitnějšího produktu.
Otázkou zůstává kvalita oceli brzdové plochy, což nemáme možnost zjistit.
Buben
Opracování
Vnitřní brzdová plocha
Detail
Měření
Naměřená hloubka
Tloušťka ložiska